9/25/2008

yehh..yehh..dpt kad raya...


tq yer ela.....sukanya dpt kad raya dr org jauh...eh...rupa2nya ada org dlm kad raya ni...ha,cb tgk betul2...tu la nk kenai tuan kad raya ni bersama fmly dia...SELAMAT HARI RAYA JUGA UTK ELA...MAAF ZAHIR N BATIN...

9/23/2008

9/22/2008

TAG DARI ELA

FIRST TIME KENA TAG....

nak tak nak kena jawablah jugak...

  • kereta

my favourite kete ialah toyota seg...punya lah susah nak cari jenis tu..alih2 dpt jugak pkai skrg ni(yg second je)...haaa skrg ni dok idam plak nk pkai toyota caldina...tp berangan je lah kot...

  • kasut

kl bab kasut ni,xsuka sgt sbb ana ni bkn nyer bergaya sgt orgnyer....beli kasut murah2 jer asal dpt pkai...tak suka high heel sbb xpandai nk jln gn high heel..kl pkai kan,tut..tut..jatuh depan org rmai...alamak malunyer....

  • majalah / novel

dop suko bc novel / majalah tp kl dah terbaca tu sampai xbuat keje lain...pernah lah baca novel kisah cinta kot..jln citer dia sedih...sedar2 meleleh air mata kuar...nsb takde org ms tu kl x..malu tak terkata....

  • melancong

suka sgt p melancong .....tapi xpernah p melancong..fulusnya nggak cukup utk melancong....kl diberi peluang nk p sangat melancong kat indonesia jawa tengah...

  • gambar

bergambar ni suka gak...leh r wat kenangan bila dah tua nnti...imbas kembali zaman muda2....anak2 pun boleh tgk ummi dia zaman muda...baru jer nk start bergambar bnyk2 sbb skrg dah ada camera digital...dl susah gn filem jer kl xlawa sorok r gamba tu...skrg rs xlawa leh delete..hehehe..zaman dah berubah dunia makin maju...

  • jeans

oops...xsuka pkai jeans..xpernah pkai pun...jd no komen lah yer....

  • henpon

guna jer apa2 jenis henpon pun...asal leh berhubung ngan kawang2 seperjuangan n semua org.....tapi henpon tu ibarat nyawa kedua kita tau....ye la,kan kl ada emergency tak ka susah nnti kl xde henpon....tul tak kawang2...

oklah...tu ajer yg dpt dijawab....hrp2 dah terjawablah ela yer....smg berpuas hati ngan jwpn ni.....

skarang...saya plak nk tag org..ini org2 yang terpilih yer...tp xcukup 7 pun xpe r...

1)mahabbah

2)nafisa

3)dik lekir

9/21/2008

FROM ELA...


INI LAH ELA MY BEST FREN YG DOK KAT QATAR..

9/20/2008

My Birthday...







ha.... ni hadiah dari mawar berduri.....member chat saya....tq sooooooooo much ye mawar....fren 4 ever...


9/15/2008

ela...this is for u...fren forever


glitter-graphics.com

9/13/2008





video
video




KISAH LAILATULQADAR

"Lepas basuh pinggan, ikut Abah pergi masjid," kata Abah separuhmemerintah.Aku memandang kepada Emak. Emak angguk sahaja. Maksudnya emak mahu aku ikutAbah solat subuh ke masjid. Jangan melawan.Nampaknya, aku kena batalkan niat untuk sambung tarik gebar selepas kenyangbersahur.Aku bonceng di belakang. Kami tidak pakai helmet. Kopiah sahaja.Ganjil. Dalam cahaya suram menjelang subuh, aku lihat kubah masjid beradadi tanah. Bukan di bumbung masjid. Ajaib.Abah macam tidak nampak keganjilan itu. Aku cuit bahu dia dan tunjukkan kearah kubah yang berada di tanah. Mungkin kubah itu tengah sujud fikir aku."Kenapa?" tanya Abah."Lailatuqadar," kata aku dengan jari masih menunjuk kepada kubah."Kepala otak engkau. Berapa lama engkau tak ke masjid?"Tidak pasal-pasal aku kena marah. Rosak pengalaman suci aku ini."Diorang tengah renovate masjid la. Bumbung masjid bocor.. pasal tu kubahtu dorg angkat letak kat tanah..Bodoh," sambung Abah memaki lagi.Kalau emak ada di sini tentu dia angguk sahaja. Terima sahajalah. Janganmelawan. Kadang-kadang Abah lupa yang aku tidak duduk kampung lagi. Akucuma pulang untuk cuti raya.Selamat Berpuasa kepada Rakan2 ku semua.....sempena Ramadhan mubarak ini,ku mohon Maaf segala kekhilafan ku selama ini...jgn lupa posa jangan tuangplak...hehehehe

9/11/2008

sejarah

http://www.scribd.com/doc/2264064/Nota-PTK-9

9/10/2008






Lahirnya Imam Mahadi
Ertinya:Daripada Abdullah bin Mas'ud r.a. berkata: Rasulullah saw. bersabda: "Dunia tidak akan hilang (qiamat) sehinggalah bangsa Arab akan dikuasai oleh seorang lelaki daripada keluarga ku (keturunan ku) yang namanya sama dengan namaku". (H.R Termizi)


Keterangan
Hadis ini menerangkan kepada kita bahawasanya dunia ini tidak akan qiamat sehinggalah bangsa Arab dan juga bangsa Ajam dikuasai oleh seorang lelaki keturunan Rasulullah saw., iaitu Imam Mahdi. Ia akan melaksanakan keadilan di permukaan bumi ini dan akan diikuti oleh seluruh kaum muslimin. Ia akan memerintah selama tujuh tahun. Kemudian keluarlah Dajal dan turun pula Nabi Isa 'alaihis salam, dan Nabi Isalah yang akan membunuh Dajjal itu.Menurut kebanyakan ulama, Imam Mahdi akan lahir disaat umat Islam berpecah-belah dan dimasa pemerintahannya semua umat Islam akan bersatu dan berjaya menundukkan seluruh bangsa yang ada di dunia ini dbawah kekuasaan Islam.


"Sesungguhnya orang-orang mukmin adalah bersaudara karena itu damaikanlah antara kedua saudaramu dan bertakwalah kepada Allah supaya kamu mendapat rahmat. (al-hujurat;10)


"Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertaqwalah kamu kepada Allah supaya, kamu berjaya (mencapai kemenangan)." -


"kalau anda kehilangan harta beerti kehilangan yg sedikit, kalau anda kehilangan sahabat, beerti kehilangan yg banyak, tetapi kalau anda kehilangan akhlak....itulah kehilangan Yang hakiki" (Imam Syafie)

Rasulullah s.a.w. bersabdamaksudnya:"Janganlah kamu banyak berbicara tanpa berzikir kepada Allah,kerana sesungguhnya itu mengakibatkan hati menjadi keras.Sesungguhnya orang yang paling jauh dari Allahialah orang yang berhati keras"(Riwayat Tarmizi)
Hadith : Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya: “Gambaran kehidupan orang yang beriman dari segi kasih sayang , saling bersimpati dan saling cinta mencintai samalah seperti anggota tubuh yang jika salah satu daripadanya mengadu kesakitan, ia melibatkan seluruh anggota lain yang tidak tidur malam dan demam”. Riwayat Ahmad dan Muslim

Rasulullah SAW bersabda: “Manisnya iman tidak akan merasuk ke dalam hati seseorang hingga dia mahu meninggalkan sebahagian ucapan kerana takut dusta, meskipun dia itu jujur; dan mahu meninggalkan sebahagian sanggahan meskipun dia itu benar.” (HR Dailami)

Muhammad Danial Dzulqarnain